Порада батькам

Поради батькам: як краще виконувати домашні завдання з першокласниками

1. Чітко встановити час для занять. Тут дуже важливо виробити звичку до ретельності занять, тобто чітко встановити час для їх виконання і починати роботу завжди в один і той самий час. Дитина має чітко засвоїти: відступити від цього правила можна лише через якісь надзвичайні обставини.
2. Виховувати повагу до розумової праці. Безумовно, правильно роблять ті батьки, які з перших шкільних днів дають зрозуміти дітям: уроки за своєю важливістю знаходяться на одно­му рівні із найсерйознішими і найважчими дорослими заняттями, що потребують зосередженості. Не треба приховувати своєї поваги до ро­зумової праці першокласника, а навпаки, намагайтеся всіляко демонст­рувати її.
3. Облаштуйте робоче місце першокласника. Справа в тому, що у будь-якої людини (а в дитини тим більше), ви­робляється установка не тільки на певний час, але і на певне місце для роботи. Коли вона зміцнилася, буває достатньо сісти за звичний стіл, як виникає бажання швидше взятися до роботи. Виділіть дитині постійне місце, щоб вона могла завжди тримати там книги і зошити, не перекладаючи їх залежно від потреб домашніх.
4. Звертайте увагу на тривалість виконання завдань. У шести-семирічних дітей ще недостатньо сформована довіль­на пам'ять, здатність до тривалого зосередження і до розумової напруги. Дитині обов'язково потрібний відпочинок. І не просто перепочинок, а розминка з рухами. Причому в домашніх умовах втома звичайно настає швидше, ніж на уроці. Адже в класі види роботи постійно змінюються, відбувається взаємодія між вчителем і учнями, виникають динамічні паузи... Вдома ж дитина залишаєть­ся наодинці з книгою і зошитом. Отже, і перерви в домашній роботі треба робити частіше. Тридцять хвилин зосередженості — п'ятнад­цять відпочинку
5. Враховуйте можливості дитини. Безумовно, потрібно враховувати можливості дитини, його особливості і ступінь труднощів завдання. В одних дітей вже через двад­цять хвилин роботи помітно збільшується кількість помилок, вони ста­ють неуважними. Це значить, що спочатку їм варто робити перерви частіше, через кожні двадцять хвилин, і потроху збільшувати безпе­рервність роботи. Необхідно по-різному дозувати час роботи. Читання припиняти раніше, ніж настане втома У малюванні зовсім не робити перерви, тому що там, де дитина відчуває задоволення, сто­млюється вона не скоро.
Якщо дитина швидко втомлюється, нехай починає робити уроки зі складнішого; Вірші вчити в будь-якому випадку краще на­прикінці заняття. Бажано через годину-півтори прочитати вивчене напам'ять або навіть переписати від руки, щоб розвивалася моторна пам'ять.

6. Враховуйте темп діяльності. Ще одну дуже важливу річ необхідно враховувати батькам при вико­нанні їхньою дитиною домашнього завдання: темп діяльності. Починати найкраще з таких завдань, які вона сама може оцінити, де кінцевий результат очевидний, наприклад, із письма, малювання або праці. Головне, щоб робота поділялася на частини, тоді кожний етап піддається критичному аналізу. Під час письма на початку навчального року зручно контролювати рядок, далі фразу або абзац. У малюванні — зображення окремих предметів ескіз, штрихування.
Але перш ніж задати дитині потрібний темп, неодмінно точно ви­значте її можливості. Інакше можна поставити нездійсненне завдан­ня і отримати зворотний результат.
Замість досягнення успіху дитина втратить віру в себе її дії ста­нуть хаотичними, нецілеспрямованими.


Комментариев нет:

Отправить комментарий